Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora

Kalendarz

Maj 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
(zbyt) agresywne bicie
entragian
Poniższa pozycja jest najwidoczniej efektem mojego błędnego rozumienia walki o 5 i 4 punkt. W innym wątku (http://backgammon.pl/forum/viewthread...1#post_358) dowiedziałem się, że warto bić nawet dwukrotnie w sytuacji walki o kluczowe te punkty, tym bardziej, zeby zapobiec zbudowaniu kotwicy na pkt 21... 8/4*, 6/5 wygląda dla mnie w porządku, odciążam punkt 6 i kreuję budowniczego... czyż nie?

Trochę problematyczne jest odarcie (połlisz ekłiwalent of stripping Szeroki uśmiech ) punktu 8 i pozostawienie napakowanego 13, ale aż tak?



is Player 2


score: 4
pip: 150
13 point match
pip: 148
score: 4


is Player 1
XGID=----bBDBB---dC---b-ebA--A-:0:0:-1:41:4:4:0:13:10
Position ID: sLfBASKwz+ABBg Match ID: MAGmAUAAIAAA
to play 41
 
jose65
Duże znaczenie ma tutaj faza gry i lepszy blok przeciwnika. W poprzednim temacie był początek partii. Tutaj nie mamy potrzeby grać tak agresywnie bo w wyścigu jesteśmy mniej więcej równo. W przypadku zbicia w tej fazie gry i przy tym bloku sytuacja o wiele bardziej się komplikuje niż w poprzednim problemie.
Czyli wg mnie rozluźniamy punkt 13 grając 13/8 - bez kombinowania Uśmiech
 
kasz
Rozwalasz punkt 8, należący do bloku, by mieć tylko szansę na zbudowanie punktu 4-go, płacąc przy tym bardzo wysoką cenę.

Zbicie naszej blotki będzie bardzo kosztowne, bo cofnie nas za mocny blok przeciwnika i zepchnie nas daleko w tył w wyścigu. A biją nas aż 22 rzuty.

13/8 może wyglądać pasywnie, ale nie ryzykuje niczym, podczas gdy sprowadza kolejnego buildera do strefy frontu, który może być wykorzystany do ataku lub zbudowania kolejnych punktów bloku, bez łamania 8-ki.
 
entragian
OK, zatem ważny jest wyścig i niebezpieczeństwo trafienia, które psuje jego szanse + przede wszystkim 8 punkt. Gdzieś czytałem, żeby kluczowych punktów łatwo nie odpuszczać, fakt! Muszę sobie to tylko poukładać.

P.S. Dzięki za Isight/Keith Count - miałem okazję już na tym zrobić dobrego dubla w turniejowej rozgrywce, gdzie wcześniej pewnie jeszcze długo bym czekał z dublowaniem.
 
niuniuch
8/4* 6/5 jest dobrze umotywowane i nie wygląda źle. Na pewno bym rozważał taki ruch przy planszy. To z pewnością nie jest oczywisty problem.
Alea iacta est
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.09
4,177,465 unikalne wizyty