Aktualnie online
· Gości online: 3
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora
Logowanie
Partnerzy
Losowa Fotka
Zobacz temat
(zbyt) agresywne bicie
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 22.06.2016 11:36:08
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
Poniższa pozycja jest najwidoczniej efektem mojego błędnego rozumienia walki o 5 i 4 punkt. W innym wątku (http://backgammon.pl/forum/viewthread...1#post_358) dowiedziałem się, że warto bić nawet dwukrotnie w sytuacji walki o kluczowe te punkty, tym bardziej, zeby zapobiec zbudowaniu kotwicy na pkt 21... 8/4*, 6/5 wygląda dla mnie w porządku, odciążam punkt 6 i kreuję budowniczego... czyż nie? Trochę problematyczne jest odarcie (połlisz ekłiwalent of stripping ) punktu 8 i pozostawienie napakowanego 13, ale aż tak?
|
|||||||||||
|
||||||||||||
jose65 |
Dodany dnia 22.06.2016 12:56:08
|
|||||||||||
Administrator Postów: 55 Data rejestracji: 17.11.2014 |
Duże znaczenie ma tutaj faza gry i lepszy blok przeciwnika. W poprzednim temacie był początek partii. Tutaj nie mamy potrzeby grać tak agresywnie bo w wyścigu jesteśmy mniej więcej równo. W przypadku zbicia w tej fazie gry i przy tym bloku sytuacja o wiele bardziej się komplikuje niż w poprzednim problemie. Czyli wg mnie rozluźniamy punkt 13 grając 13/8 - bez kombinowania |
|||||||||||
|
||||||||||||
kasz |
Dodany dnia 22.06.2016 13:41:04
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
Rozwalasz punkt 8, należący do bloku, by mieć tylko szansę na zbudowanie punktu 4-go, płacąc przy tym bardzo wysoką cenę. Zbicie naszej blotki będzie bardzo kosztowne, bo cofnie nas za mocny blok przeciwnika i zepchnie nas daleko w tył w wyścigu. A biją nas aż 22 rzuty. 13/8 może wyglądać pasywnie, ale nie ryzykuje niczym, podczas gdy sprowadza kolejnego buildera do strefy frontu, który może być wykorzystany do ataku lub zbudowania kolejnych punktów bloku, bez łamania 8-ki. |
|||||||||||
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 22.06.2016 16:13:49
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
OK, zatem ważny jest wyścig i niebezpieczeństwo trafienia, które psuje jego szanse + przede wszystkim 8 punkt. Gdzieś czytałem, żeby kluczowych punktów łatwo nie odpuszczać, fakt! Muszę sobie to tylko poukładać. P.S. Dzięki za Isight/Keith Count - miałem okazję już na tym zrobić dobrego dubla w turniejowej rozgrywce, gdzie wcześniej pewnie jeszcze długo bym czekał z dublowaniem. |
|||||||||||
|
||||||||||||
niuniuch |
Dodany dnia 22.06.2016 22:00:26
|
|||||||||||
Główny administrator Postów: 255 Data rejestracji: 14.11.2014 |
8/4* 6/5 jest dobrze umotywowane i nie wygląda źle. Na pewno bym rozważał taki ruch przy planszy. To z pewnością nie jest oczywisty problem.
Alea iacta est
|
|||||||||||
|
Przejdź do forum: |