Aktualnie online
· Gości online: 1
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 163
· Najnowszy użytkownik: Valzaver
Logowanie
Partnerzy
Losowa Fotka
Zobacz temat
Systematyczna nauka
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 14.06.2016 11:58:46
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
Jeżeli to nie tajemnica ( :> ) to chętnie poznałbym wasze sposoby na podnoszenie swojego poziomu gry. U mnie wygląda to tak, że kupiłem książki (rekomendowane na forum http://backgammon.pl/forum/viewthread...read_id=17 ), Magriela przeczytałem, Modern Backgammon czytam, kolejne mam zamiar kupić/przeczytać, czytam też artykuły w sieci. Gram głównie na telefonie (BackgammonAce - niestety tylko opcja gier typu money-games), trochę na kurniku, trochę z gnubg. Mam wrażenie, że się trochę zatrzymałem. Może powinienem więcej grać z botami a mniej czytać? Albo wręcz odwrotnie, czytać kilka razy każdą książkę? Macie jakieś przemyślenia na ten temat? | |||||||||||
|
||||||||||||
niuniuch |
Dodany dnia 14.06.2016 19:32:16
|
|||||||||||
Główny administrator Postów: 255 Data rejestracji: 14.11.2014 |
Wydaje mi się, że podstawa to analizowanie własnych meczy ruch po ruchu i staranie się zrozumieć swoje błędy. Wiedza z książek może dostarczyć wytłumaczenia, ale praktyczne zastosowanie tej wiedzy to co innego.
Alea iacta est
|
|||||||||||
|
||||||||||||
kasz |
Dodany dnia 14.06.2016 21:14:02
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
Książka tłumaczy koncepcje, ale ich odpowiednie wartościowanie, to kwestia praktyki, praktyki, praktyki, praktyki i praktyki. Bot jest niestety niemy, nie wytłumaczy pozycji, której nie rozumiesz. Można sprawdzać, które aspekty skutkują w takiej a nie innej ocenie bota poprzez analizę wariantów. Zawsze możesz spytać o daną pozycję tutaj Niektórzy też tworzą sobie bazę pozycji w postaci slajdów, dzieląc na kategorie, np: 5 or 18pt 5 or 20pt 5pt or hit bagai banana split bear-in after blitz bear-in vs anchors cube influenced prime v prime biggest whoopers etc. i jak jest ich wystarczająco dużo, starają doszukać się prawidłowości. Ja akurat nie mam cierpliwości do takiej metody ;p Całkiem spora baza artykułów jest też tutaj: http://bkgm.com/ |
|||||||||||
|
||||||||||||
kasz |
Dodany dnia 15.06.2016 00:41:09
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
Na pewno też ważnym, a względnie łatwym do wykonania krokiem jest ogarnięcie kontrowania w krótkim wyścigu (podczas wyprowadzania). Polecam Keith Count tam gdzie jest przynajmniej po 6-7 pionów, a do krótszych już nie ma precyzyjnego narzędzia - trzeba +/- aproksymować do standardowych problemów n vs n roll. Przy Keith Count uwaga tylko na pozycje, gdzie jeden ma dużo upakowane na niskich punktach (N), a drugi na wysokich (W) - potrafi mocno przekłamać na niekorzyść W. Wtedy najlepiej zastosować Effective Pip Count (EPC), bo łatwo aproksymować N do pozycji n-roll, a W do perfect distribution. Szybki przykład:
wg XG: ND +.65 / DT .70, czyli mała kontra wg Keith: duży pas! (bo wynik metryki to -1, czyli 3 oczka poniżej granicy take'a) wg EPC: my 43, on 45, czyli okolica double'a i łatwy take Wyjaśnienie: - my 6-roll (co prawda nie wszyskie piony na 1-ce, ale mamy tylko 11, zamiast 12-tu, więc nie trzeba specjalnie dodawać za missy), czyli 7*6+1 = 43 - dokładnie wg XG: 43.1 - on 38 + ok. 7 (bo ma niemal perfect distribution) = 45 - dokładnie wg XG: 44.4 |
|||||||||||
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 15.06.2016 14:46:11
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
Dziękuję Panowie za porady. Widziałem na streamach Mochy'ego (z GG - tak, chciałem zobaczyć jak wygląda GG od środka, zanim wreszcie mnie tam wpuszczą ), że on zawsze po grze analizuje mecz - co ciekawe zdarzają się pozycje, gdzie nawet on mówi, że czegoś nie rozumie Zabieram się za ogarnianie krótkiego wyścigu i będę spamował pytaniami 1. Keith Count For each player, start with the basic pip count and: add 2 pips for each checker more than 1 on the one point; add 1 pip for each checker more than 1 on the two point; add 1 pip for each checker more than 3 on the three point; add 1 pip for each empty space on points four, five, and six. Increase the count of the player on roll by one-seventh (rounding down). A player should double if his count exceeds the opponent's count by no more than 4. A player should redouble if his count exceeds the opponent's count by no more than 3. The opponent should take if the doubler's count exceeds the opponent's count by at least 2. 2. EPC: http://www.bkgm.com/articles/Effectiv...ePipCount/ http://www.bkgm.com/articles/Zare/Eff...index.html Rule 1: For an N-roll position: EPC = 7N + 1. Rule 2: Nice positions waste 7 pips: EPC = Pip Count + 7 Rule 3: The flat position wastes 10 pips: EPC = Pip Count + 10 Start with the "number of rolls" for the position of the player on shake, and subtract 3. This is the maximum deficit in EPC with which the trailer can take a double. If the trailer is within 1 pip of his point of last take, the leader can redouble. Within 2 pips, it is an initial double. |
|||||||||||
|
||||||||||||
entragian |
Dodany dnia 17.06.2016 01:41:20
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 143 Data rejestracji: 20.05.2015 |
3. Metoda Isight For each player, start with a straight pip count and: * add 1 pip for each additional checker on the board compared to the opponent; * add 2 pips for each checker more than 2 on point 1; * add 1 pip for each checker more than 2 on point 2; * add 1 pip for each checker more than 3 on point 3; * add 1 pip for each empty space on points 4, 5, or 6 (only if the other player has a checker on his corresponding point); * add 1 pip for each additional crossover compared to the opponent. Increase the count of the player on roll by 1/6 * A player should double if his count exceeds the opponent’s count by at most 6. * A player should redouble if his count exceeds the opponent’s count by at most 5. * The opponent should take if the doubler’s count exceeds his count by at least 2. Dla powyższego problemu tj.
Biały: 20(pips) + 4 + 4 + 3 + 0 +1 + 1 + 1 + 0 => 34 + [34*(1/6)] = 39 Czarny: 38(pips) + 0 = 38 Wygląda na D/P - tak jak w Keith count. Chociaż nie jestem pewien, czy tu też powinniśmy zaokrąglać w dół tę 1/6, bo to by zmieniło sytuację na DT bo 34*(7/6) = 39.67... Z artykułu http://www.bkgm.com/articles/Reichert...isight.pdf to nie do końca wynika, chociaż przyznam się, że tylko pobieżnie go przeczytałem i od razu skoczyłem do 15 strony P.S. Co z pip count? Mam na myśli sytuacje w turniejach live, gdzie trzeba samemu liczyć. Korzystacie z tych cudownych sposobów na liczenie bloków itd? Edytowane przez entragian dnia 17.06.2016 01:51:35 |
|||||||||||
|
||||||||||||
Matthias |
Dodany dnia 03.06.2018 01:12:15
|
|||||||||||
Użytkownik Postów: 4 Data rejestracji: 31.05.2018 |
Ostatnio zaczyłem ćwiczyć z taką oto aplikacją na komórkę: http://www.fortuitouspress.com/flashback/ Nawet w wersji darmowej jest tak kilkaset pozycji z rolloutami XG, pogrupowane w różne kategorie (otwarcia, wyprowadzanie, itd.). Zanim zobaczymy rollouty, zaznaczamy, czy dana pozycja jest łatwa, średnia, czy trudna. Jak kilka razy oznaczymy, że była łatwa, to program nam już nie pokaże tej karty i będziemy trenować następne. |
|||||||||||
|
Przejdź do forum: |