Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora

Kalendarz

Maj 2024

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Partnerzy

Kurnik

EUBGF

EBIF Deutschland

Losowa Fotka

Zobacz temat

 Drukuj temat
Ciekawa pozycja od USBGF
jose65
Na stronie Amerykańskiej Federacji Backgammona pojawiła się ciekawa pozycja z jednego z ostatnich turniejów.

[img]https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12772079_1074268145956757_1819774942610436167_o.png[/img] is not a valid Image.

Jaki ruch jest najlepszy w tej sytuacji? Uśmiech
 
niuniuch
W początkowej fazie gry kluczowym celem strategicznym jest walka o najważniejsze punkty: 5,4 i 7. W tej sytuacji najistotniejsze jest powstrzymanie białego przed przykryciem blotki na punkcie 20.
Po zagraniu 13/8, biały ma 23 rzuty przykrywające tą blotkę (wszystkie 1, 3, oraz 62 i 44). Po 6/1*, ta liczba zmniejsza się do 13 (11 31 41 51 33 43 53 44). Naturalną dwójką przy 6/1* jest 24/22, które ogromnie zwiększa szanse na zbicie blotki, jeżeli białemu nie uda się jej przykryć, a jednocześnie daje możliwość zbudowania niezłej kotwicy na punkcie 22, jeżeli blotka zostanie przykryta.

Wydaje mi się, że to już wystarczy żeby 24/22 6/1* było najlepszym ruchem.

Jeżeli dołożymy to tego jeszcze lekkie tyły w wyścigu, fakt że białemu już został tylko jeden pion z tyłu, oraz to że mamy już punkt 2, co zmniejsza atrakcyjność planu gry polegającego na budowaniu blokady, jednocześnie zwiększają atrakcyjność bezpośredniego ataku na blotkę, to sądzę że każdy inny ruch będzie sporym błędem.

Zgadłem? Uśmiech
Alea iacta est
 
kasz
Zaczynam od 6/1* - powody:
- rywal ma tylko jedną blotkę u nas, więc nie zbuduje kotwicy i łatwiej ją zaatakować
- mamy lepszy dom, co sugeruje atak
- TEMPO! zabieramy pół rzutu przeciwnikowi (jedną połówkę musi zużyć na wejście) w momencie, gdy jego frontalna pozycja jest dynamiczna (ma dużo zdywersyfikowanych budowniczych, gotowych do zabudowy lub ataku) i najprawdopodobniej bardzo by się wzmocniła, gdyby miał do dyspozycji cały rzut

Następnie są 2 opcje:
24/22 - defensywny split, biorący pod uwagę, że przeciwnik ma dużą szansę zbudować swój pkt. 5
13/11 - ofensywny ruch, rozłądowujący wieżę na midpoincie, sprowadzający dodatkowego budowniczego, zwiększający kontrolę nad naszym przedpolem

Przy wyniku 0-0 preferowałbym ofensywne 13/11, bo defensywa wydaje się przedwczesna, więc wolałbym podążać za ciosem, póki mam przewagę domu.

Prowadząc 3-0/5, zbudowanie kotwicy jest bardzo ważne do ograniczenia gammonów przeciwnika, więc zagrałbym 24/22.

Gram 6/1* 24/22.
 
jose65
6/1* 24/22 w sytuacji gdy przegrywamy jest tutaj najlepszym ruchem. 13/11 6/1* okazuje się być nieznacznie gorsze.

1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,124
Player: 43,34% (G:12,95% B:0,25%)
Opponent: 56,66% (G:13,05% B:0,60%)

2. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,129 (-0,005)
Player: 43,00% (G:14,50% B:0,32%)
Opponent: 57,00% (G:14,80% B:0,92%)

3. 4-ply 24/22 13/8 eq:-0,167 (-0,043)
Player: 42,94% (G:10,99% B:0,29%)
Opponent: 57,06% (G:13,39% B:0,49%)

Ciekawsze rzeczy dzieją się gdybyśmy odwrócili wynik.

1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,302
Player: 43,57% (G:13,11% B:0,27%)
Opponent: 56,43% (G:13,72% B:0,62%)

2. XG Roller++ 24/22 13/8 eq:-0,330 (-0,028)
Player: 43,11% (G:11,33% B:0,30%)
Opponent: 56,89% (G:13,69% B:0,51%)

3. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,349 (-0,047)
Player: 42,92% (G:14,35% B:0,33%)
Opponent: 57,08% (G:14,64% B:0,84%)

Przy stanie 0-0 nadal najlepsze jest 6/1* 24/22

1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,208
Player: 43,50% (G:13,09% B:0,26%)
Opponent: 56,50% (G:13,38% B:0,60%)

2. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,238 (-0,030)
Player: 42,89% (G:14,45% B:0,32%)
Opponent: 57,11% (G:14,58% B:0,88%)

3. XG Roller++ 24/22 13/8 eq:-0,250 (-0,041)
Player: 42,90% (G:10,98% B:0,27%)
Opponent: 57,10% (G:13,18% B:0,49%)

Reasumując.. bardzo istotne są początkowe ruchy w każdej partii. Pozwalają przejąć szybko inicjatywę i dlatego nie ma co bać się bicia nawet pozornie słabym na pierwszy rzut oka 6/1* przy każdym wyniku.
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 0.11
4,179,148 unikalne wizyty