Aktualnie online
· Gości online: 1
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 166
· Najnowszy użytkownik: Sora
Logowanie
Partnerzy
Losowa Fotka
Zobacz temat
Ciekawa pozycja od USBGF
|
|
jose65 |
Dodany dnia 05.03.2016 11:38:23
|
Administrator Postów: 55 Data rejestracji: 17.11.2014 |
Na stronie Amerykańskiej Federacji Backgammona pojawiła się ciekawa pozycja z jednego z ostatnich turniejów. [img]https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12772079_1074268145956757_1819774942610436167_o.png[/img] is not a valid Image. Jaki ruch jest najlepszy w tej sytuacji? |
|
|
niuniuch |
Dodany dnia 05.03.2016 13:47:44
|
Główny administrator Postów: 255 Data rejestracji: 14.11.2014 |
W początkowej fazie gry kluczowym celem strategicznym jest walka o najważniejsze punkty: 5,4 i 7. W tej sytuacji najistotniejsze jest powstrzymanie białego przed przykryciem blotki na punkcie 20. Po zagraniu 13/8, biały ma 23 rzuty przykrywające tą blotkę (wszystkie 1, 3, oraz 62 i 44). Po 6/1*, ta liczba zmniejsza się do 13 (11 31 41 51 33 43 53 44). Naturalną dwójką przy 6/1* jest 24/22, które ogromnie zwiększa szanse na zbicie blotki, jeżeli białemu nie uda się jej przykryć, a jednocześnie daje możliwość zbudowania niezłej kotwicy na punkcie 22, jeżeli blotka zostanie przykryta. Wydaje mi się, że to już wystarczy żeby 24/22 6/1* było najlepszym ruchem. Jeżeli dołożymy to tego jeszcze lekkie tyły w wyścigu, fakt że białemu już został tylko jeden pion z tyłu, oraz to że mamy już punkt 2, co zmniejsza atrakcyjność planu gry polegającego na budowaniu blokady, jednocześnie zwiększają atrakcyjność bezpośredniego ataku na blotkę, to sądzę że każdy inny ruch będzie sporym błędem. Zgadłem? Alea iacta est
|
|
|
kasz |
Dodany dnia 05.03.2016 16:28:03
|
Użytkownik Postów: 107 Data rejestracji: 24.02.2015 |
Zaczynam od 6/1* - powody: - rywal ma tylko jedną blotkę u nas, więc nie zbuduje kotwicy i łatwiej ją zaatakować - mamy lepszy dom, co sugeruje atak - TEMPO! zabieramy pół rzutu przeciwnikowi (jedną połówkę musi zużyć na wejście) w momencie, gdy jego frontalna pozycja jest dynamiczna (ma dużo zdywersyfikowanych budowniczych, gotowych do zabudowy lub ataku) i najprawdopodobniej bardzo by się wzmocniła, gdyby miał do dyspozycji cały rzut Następnie są 2 opcje: 24/22 - defensywny split, biorący pod uwagę, że przeciwnik ma dużą szansę zbudować swój pkt. 5 13/11 - ofensywny ruch, rozłądowujący wieżę na midpoincie, sprowadzający dodatkowego budowniczego, zwiększający kontrolę nad naszym przedpolem Przy wyniku 0-0 preferowałbym ofensywne 13/11, bo defensywa wydaje się przedwczesna, więc wolałbym podążać za ciosem, póki mam przewagę domu. Prowadząc 3-0/5, zbudowanie kotwicy jest bardzo ważne do ograniczenia gammonów przeciwnika, więc zagrałbym 24/22. Gram 6/1* 24/22. |
|
|
jose65 |
Dodany dnia 05.03.2016 23:22:56
|
Administrator Postów: 55 Data rejestracji: 17.11.2014 |
6/1* 24/22 w sytuacji gdy przegrywamy jest tutaj najlepszym ruchem. 13/11 6/1* okazuje się być nieznacznie gorsze. 1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,124 Player: 43,34% (G:12,95% B:0,25%) Opponent: 56,66% (G:13,05% B:0,60%) 2. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,129 (-0,005) Player: 43,00% (G:14,50% B:0,32%) Opponent: 57,00% (G:14,80% B:0,92%) 3. 4-ply 24/22 13/8 eq:-0,167 (-0,043) Player: 42,94% (G:10,99% B:0,29%) Opponent: 57,06% (G:13,39% B:0,49%) Ciekawsze rzeczy dzieją się gdybyśmy odwrócili wynik. 1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,302 Player: 43,57% (G:13,11% B:0,27%) Opponent: 56,43% (G:13,72% B:0,62%) 2. XG Roller++ 24/22 13/8 eq:-0,330 (-0,028) Player: 43,11% (G:11,33% B:0,30%) Opponent: 56,89% (G:13,69% B:0,51%) 3. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,349 (-0,047) Player: 42,92% (G:14,35% B:0,33%) Opponent: 57,08% (G:14,64% B:0,84%) Przy stanie 0-0 nadal najlepsze jest 6/1* 24/22 1. XG Roller++ 24/22 6/1* eq:-0,208 Player: 43,50% (G:13,09% B:0,26%) Opponent: 56,50% (G:13,38% B:0,60%) 2. XG Roller++ 13/11 6/1* eq:-0,238 (-0,030) Player: 42,89% (G:14,45% B:0,32%) Opponent: 57,11% (G:14,58% B:0,88%) 3. XG Roller++ 24/22 13/8 eq:-0,250 (-0,041) Player: 42,90% (G:10,98% B:0,27%) Opponent: 57,10% (G:13,18% B:0,49%) Reasumując.. bardzo istotne są początkowe ruchy w każdej partii. Pozwalają przejąć szybko inicjatywę i dlatego nie ma co bać się bicia nawet pozornie słabym na pierwszy rzut oka 6/1* przy każdym wyniku. |
|
Przejdź do forum: |